ANAF intră tare în firme, privind casele de marcat

februarie 24, 2018

Un proiect de ordin al președintelui ANAF, publicat joi pe site-ul instituției și care se va aplica după publicarea documentului în Monitorul Oficial, vizează toate firmele din România. Acestea sunt obligate, ca începând din această vară, să dețină doar case cu jurnal electronic.

 

Astfel, societățile vor fi obligate să transmită Fiscului, lunar, anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal. Prevederile fac parte dintr-un proiect de act normativ lansat recent, în dezbatere publică, de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Potrivit avocat.net, utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic vor avea obligația de a transmite următoarele date, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară:

  • datele din bonul fiscal;
  • datele din raportul fiscal de închidere zilnică;
  • informaţii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcţionării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum şi cu privire la repunerea în funcţiune/reconectarea aparatului.

În ceea ce privește transmiterea datelor, aceasta se va realiza în trei pași, astfel:

  • fișierele XML, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, vor fi exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern;
  • prin intermediul programului de asistență pus la dispoziţie pe portalul ANAF, fișierele XML vor fi validate și atașate unui fișier PDF;
  • fișierul PDF cu XML atașat, semnat cu certificat digital calificat, va fi comunicat organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

La acestea se mai adaugă și “declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate” pentru cei care dețin mai multe dispozitive fiscale.

Potrivit legii, de la 1 iunie 2018, marii contribuabili și contribuabilii mijlocii vor trebui să folosească numai aparate de marcat cu jurnal electronic. De la 1 august 2018, obligația se va aplica și contribuabililor mici.

Aprecieaza & recomanda:

Articole Similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *